Men guldfisk...

Hasar in i köket. Plockar lite - teskedar in i diskmaskinen, återvinning ut i kallförrådet, kasta tepåsar, lägga in tekannevärmaren i micron (vårt kök är inte ultimat välplanerat så det lider av platsbrist, saker förvaras således ibland lite oortodoxt). Anyway, jag öppnar upp micron för att knöla in tehättan & inser att det står en liten skål där inne. En skål med någon stelt ljusgult. Moi funderar. Slår sedan förtvivlat händerna över munnen i ett litet skrikigt "Oh". Margarinet till Lornas födelsedagskaka. 175 gram som definitivt inte kvalade in i smeten. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. En del av mig peppar med att Lorna ju är medlem i viktväktarna & säkert kommer att uppskatta sin smörlösa kaka. En annan del av mig säger "PUCKO! Baka om".

 

Vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0