& städandet fortsätter...

Till klockan 7.45 klarade kroppen av att sova idag - sen var det bara att kliva upp för nya tag, fortfarande massa kvar att göra med huset. Känner mig lite lätt mör, vi jobbade nämligen till klockan två i natt. Fast då lyckades vi faktiskt få rätt mkt gjort. Vi:

 

Dammtorkade köket & vardagsrummet, rensade ut gamla kläder som ska ges till välgörenhet, åkte till St Lawrence marknad & köpte massa grönsaker från lokala bönder samt kött från slaktare, bar ut en byrå som vi inte längre kommer använda & bar upp bäddsoffan till biblioteket, städade badrummet, åkte till IKEA & köpte hyllplan, satte upp hyllplan, lagade en gigantisk gryta & fixade födelsedagspresenter till Pauls pappa & syster (de fyller år i dag & imorgon).

 

Nu ska jag bara:

 

Svabba golv, laga "pork tenderloin", skörda lite i trädgården innan tvättbjörnarna tar allt, skapa vår fotovägg, slå in presenter, tvätta, bädda rent & baka biscotti.

 

Men jag har ju tid på mig till klockan ett så det kommer jag att fixa galant!


Kommentarer
Postat av: Jo

Det såg verkligen jättegott ut! Jag vill också ha Ida-mat =)

2009-10-04 @ 20:03:49
Postat av: Ida

Men då får du ju komma hit igen - har ju ett fungerande kök nu så jag lovar att vara mer huslig än senast!

2009-10-10 @ 03:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0