Swedish baking lady...

Jaha, här har jag harvat på rätt anonymt i mer än två års tid & så bakar jag lite kladdkaka & vips är jag allas favoritperson på avdelningen. Geologen här är ju som sagt enbart inriktad på typ allt som jag inte jobbar med, så jag kan ju förstå att folk inte hade så bra koll. Jag var mest den där söta blonda saken som gick runt i korridorerna men som de inte riktigt hade något gemensamt med (vilket stämmer helt & fullt). Men att lite kladdkaka gör att man blir uberpopulär över en dag är ju lite skrämmande. I mean, jag har till & med fått ett smeknamn av en liten farbror som jag tidigare växlat typ ett ord med.

 

Gammal professor - You must be that Swedish lady!

Moi - Well, eh... yes?

GP - I had your flat brownie yesterday!!!

Moi - Ah! Oh, yes I made that.

GP - So you´re the Swedish baking lady! You know Riaz (vår receptionist) put some creme on it and he said it was better than muslim paradise! Very lovely flat brownie, thank you so much for doing that!

Moi - Oki, thanks...

 

Alltså, jag hade ju alla gånger hellre valt det muslimska paradiset än kladdkaka med vispgrädde...


Kommentarer
Postat av: Jo

Känns dock som att man nog kan få tag på kladdkaka med vispgrädde i paradiset, så man behöver nog inte välja =) Men ja, om man var tvungen skulle jag nog också välja paradiset =)

2009-10-02 @ 10:16:21
Postat av: Ida

Tror att han menade att det var antingen eller. & i så fall lutade han åt kakan.

2009-10-02 @ 18:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0