Tänker inte jaga upp mig...

Jaha. Det är bara att konstatera att livet är lite upp & ned ibland. Just nu är jag inne i en sån period då det hela tiden händer något. Det finns liksom ingen tid till att bara sitta ned & njuta av lugnet. För något lugn existerar inte. Idag hade jag dock bestämt mig - jag skulle ta en dag då jag bara skulle jobba hemifrån. Ingen stress & inget meck med organisation av gud vet vad på institutionen. Planen havererade dock redan med första mailet jag öppnade imorse. Min kära handledare hade nämligen kommit fram till att jag måste ansöka om ett stipendie - deadline fredag nästa vecka. So, nu ska här jagas referenser, officiella betyg måste ansökas om, jag måste skaffa ett nytt social insurance number (insåg nämligen att mitt gamla gått ut, wonderful) & så måste jag skriva en projektplan för anslaget samt lite annat följematerial. På det dök det upp nya bekymmer med fältresan som är inplanerad till nästa vecka, min vänstra vad stejkar efter gårdagens aktivitet & utslagen kliar som aldrig förr. Dessutom spöregnar det. Men vet ni vad, jag tänker inte jaga upp mig. Det är som det är & det är bara att gilla läget. Lite så där Hakuna Matata. Jag tänker jobba på till klockan är kring sex & sedan tänker jag ta mitt pick & pack & dra hem. Öppna en burk Rekorderlig skogsbärscider (tack LCBO för den!) & titta på när Locke kämpar med sitt "få upp luckan" projekt.
Så det så. Ingen tjänar på att jag stressar ihjäl mig så då tänker jag inte göra det heller. So what om det inte kommer så många på fältresan som planerat? Då behöver vi bara hyra färre bilar! Får se denna veckan som ett litet wake up call - allt behöver inte ordnas av BARA mig & vara perfekt till 100%. Superwoman får gärna någon annan vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0