Underbara vackra Canada!

Allo alla! Tillbaka i Toronto efter en helg uppe i norr. Exkursion med geologen, Ice Breaker för de nya eleverna - jag var ansvarig för organisation & mat för alla 15. Samt tvungen att vara social vid sidan om, hade behövt en helg efter helgen för att vila upp mig. Men trots att jag snittade 5-6 timmar sömn per natt & en vinflaska om dagen (är det geolog exkursion så är det geolog exkursion) så höll jag ihop bra under hela helgen & hade riktigt roligt. Mycket tack vare min underbara Olymus & fantastiskt höstvackra skogar. Är så underbart att bo i "lövbältet" & verkligen få de där spektakulära höstarna. Spelar liksom ingen roll att dagen ägnas åt att titta på kuddlava, biotit & allsköns metamorfiskt tråk. Lite sol, knallblå himmel, färger som exploderar & en bra kamera så är man i hamn.
Sedan tog vi en vända förbi Bon Echo också. Fast på fel sida om vattnet. Stod & tittade dystert mot andra sidan men det blev inget klättra av för mig. Istället fick jag hålla en liten improviserad föreläsning om klättring & säkerhet. Inte världens bästa ersättning för det jag egentligen ville göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0