101 regler för att servera alkohol...

Är ju sedan terminsstart ansvarig för underhållningen på institutionen & måste följaktligen gå en kurs i ansvarsfull alkoholhantering... Ehum. I vilket fall, kursen går av stapeln på tisdag & tills dess måste jag vara noga förberedd - det blir nämligen ett prov också. So, nu sitter jag här & kämpar mig igenom dryga sextiotalet sidor om alla de regler som finns kring alkoholförsäljning i Canada, Ontario & UofT. Slutsatsen man kan dra efter de 16 sidor jag manglat mig igenom så här långt är att man i princip är skyldig till allt djäkulskap som bara kan hända någon som man serverat mer än ett par öl. Känner hur ångesten kommer krypande. Vill inte ha något med alkoholförsäljning att göra alls nu. Jag menar, om jag säljer ett par öl till en student & denna sedan sätter sig på sin cykeln, drattar i backen & slår ihjäl sig så kan dennes släktingar i princip stämma mig till den milda grad att mina barnbarnsbarn får försörja sig på pantburkar...
Funderar nu på att misslyckas med provet så att jag inte behöver sälja alkohol alls. Fegt, men väldigt lockande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0