Den stora årsdagen!

Idag är det 2 år sedan jag landade i Canada. Otroligt! Förstå hur mkt som har hänt på dessa två år & hur mkt jag har växt som person. Jämför jag mig själv idag med hur jag var då så har jag tuffat till mig rejält - inga problem här inte med att stå på egna ben. Rent forskarmässigt är skillnaden också enorm, har så oerhört mkt mer skin på näsan nu! Förutom att det är mitt två-års jubileum så firar vi även något annat idag, nämligen Milan & Isobels 52åriga bröllopsdag. Fatta, 52 år som gifta... Cheeses Christ I say. Tanken svindlar lite. Anyway, det hela måste NATURLIGTVIS firas. Så planen för idag är att Paul & jag ska plocka upp Annabelle & åka ut dit för middag. However, Isobel opererades i veckan & är fortfarande lite skakig så jag har lovat att laga all mat. Det vill säga, det blir en dag vid spisen! Faktiskt för andra dagen i rad, hade nämligen Krish & Linz här på fab BBQ igår så husmorslågan brinner flitigt här vill jag lova! Detta står på menyn för ikväll:

 

Lammratatouille

Grönsakskaka med fänkål & timjan

Potatisgratäng med babyspenat & fetaost

Majs & basilika sallad

Mangosalsa

Lingonmuffins med rödlök

Äppeltårta med vaniljkräm

 

Hm, time to get started!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jo

Wow! Det var inte dåligt! Lyckos dem som får äta Ida-mat, jag saknar =) Hoppas ni har en riktigt trevlig kväll!

Puss!

2009-09-06 @ 23:08:14
Postat av: Ida

Tack! :) Allra bäst var grönsakskakan, den kommer definitivt att få dyka upp i andra matsammanhang. Du får väl se till att komma & hälsa på en gång till innan jag är färdigt med min PhD, jag har ju ett fungerande kök nu...

2009-09-07 @ 14:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0