Camel toe...

En liten språkrelaterad fråga så här på måndagseftermiddagen...

 

När jag provade träningskläder igår testade jag bland annat ett par lycra-aktiga Nike byxor. Superfin passform på benen, rumpan såg bra ut & de var inte för långa heller. Helrätt & superbra förutom en liten detalj. Det blev liksom ett litet otrevligt veck i grenen på dem... Försökte dra till byxorna men det ville sig inte riktigt, så jag hojtade på Paul för att kolla om det verkligen syntes så mycket. Paul tog en titt & förkunnade sedan "Ida... Um, perhaps you should try to avoid the camel toe look". Alltså, jag förstår var termen kommer ifrån, men jag har aldrig hört den förut - är jag ensam om det? Tydligen är det väldigt väletablerat i det engelska språket, finns till & med på Wikipedia. Den viktigaste frågan kvarstår dock, har detta fenomen även ett svenskt namn? För i så fall har jag totalt missat det...


Kommentarer
Postat av: Jo

Jag känner igen uttrycket men kan inte säga att jag vet någon svensk motsvarighet. Får helt enkelt bestämma att det heter kamel tå =)

2010-04-27 @ 17:11:10
Postat av: Ida

Jag hade aldrig hört det förrut & var verkligen lite småförskräckt över att det faktiskt har ett namn! Undrar om lillebror har bättre koll än vi, känns lite som en killgrej...

2010-04-27 @ 18:34:07
Postat av: mgs

Tack vare samtalet mellan pa och Christer befinner han sig just nu i Sollefteå på kirurgen! Han har sin dator med sig så ev får du ett svar från honom.

Det finns ett fult uttryck som killar använder ibland - nämligen bullf..., vad det nu betyder! Fy och skam!

2010-04-27 @ 19:30:59
Postat av: Jo

Har hört det där bullf... men måste säga att jag då föredrar kameltå om man nu nödvändigt ska ha ett namn för det =)

2010-04-30 @ 16:24:13
Postat av: Ida

Ma? Eh, vem är på kirurgen? Pappa eller Magnus & vad har hänt? Nu blir jag orolig! Ska försöka ringa.



Jo - Iiiks. Håller helt med dig, Kameltå är så mycket bättre! :)

2010-04-30 @ 17:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0