Maraton-shopping...

Herregud vad bra jag blivit på att shoppa på tid sedan jag blev ihop med Paul. Att shoppa för honom är ungefär som att hamna i koncentrationsläger för normala människor - pinan är liksom etsad över hela hans person. Inte så att han gnäller, nope, han bär kassar & försöker komma med smakråd, men jag försöker alltid skynda på så att han slipper utsättas för mer än nödvändigt. Idag stod shopping på schemat eftersom mina converse checkat in = bara gympaskor att gå i (allt annar är för kallt ännu) & jag inte har någon bra, kort, vårjacka = har fått knata runt i min Patagoniajacka. Eftersom jag inte gillar att känna mig som en stereotyp norrlänning som tycker att det är oki att ha på sig träningsoverall på stan fanns det alltså ett akut shoppingbehov. Dessutom lyckades jag spilla blekmedel på mina enda vettiga träningsbyxor härom veckan, så träningsbyxor & topp stod också med på listan. Dvs, för många objekt för att Paul skulle fungera under hela shoppingrundan... om jag inte skyndade på vill säga. So, på mindre än 60 minuter lyckades jag hitta en liten marinblå jacka (H&M, but whatever), topp & byxor på Lululemon, två små bastoppar i organisk bomull på Banana Republic samt ett par marinblå Minnetonkas.

 

En del av mig känner "satan i gatan vad bra jag är!" en ganska mkt större del deppar över att jag inte längre har en shoppingkompis a la SussieQ....


Kommentarer
Postat av: Jo

Jag är imponerad =) Btw, tack för födelsedagspresenten! Lite tidigt men vad gör det ;) Ser ju nästan fram emot nästa... eh... humörsvängning =)

Puss o kram!

2010-04-26 @ 11:38:19
Postat av: Ida

Oj, den kom fram redan?! Jag tänkte att det skulle vara bäst att försöka vara ute i god tid med tanke på flygkaoset i Europa, & all post som inte har kunnat skickas, så jag hade aldrig kunnat föreställa mig att de skulle få över din present så snabbt! Haha, visst var det jättekul! Du MÅSTE rapportera om de fungerar/hur de smakar så fort du får chansen!



Kram!

2010-04-26 @ 15:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0