The world is full of drama...

Idag är det en sån där dag när jag bara känner att alla borde spänna av lite. Stiga ned från alla höga hästar, "gud vad du har sårat mig nu!" & allmän egofixering. Tänk så mycket lättare livet varit om alla bara varit lite mer mañana & haft lite mindre känsliga tår. Är det bara jag som känner att hela världen går mot att bli allmänt stingsligare? Folk stör sig på "..." i slutet av meningar eftersom de tror att det betyder något annat, andra blir irriterade & tar det som personliga påhopp om man begår ett litet socialt övertramp eller ve & fasa inte svarar på varje mail som de skickar till en. Just nu vill jag vara här, förutsatt att stället inte har någon telefon eller internetkontakt. Önskar lite smått att jag aldrig blivit introducerad till vare sig mail, facebook eller mobiltelefon. Önskar att det vore lite som när jag var liten, när man sprang över till grannen & knackade på för att fråga om man kunde leka. Ni vet, den där svunna tiden när man inte messade någon först när man vill ringa efter klockan 10...

Kommentarer
Postat av: mgs

haha...enjoy life

2010-04-13 @ 18:41:12
Postat av: Ida

Thanks. Uj, att folk orkar bli så upprörda över att man inte håller konstant kontakt med dem. Orka då. Jag har så mkt att göra, men inser också att det gäller alla andra - vilket gör det helt oki att man inte hör av sig på ett tag. Finns vänskapen där så består den ju även om man inte mailar precis hela tiden. Suck.

2010-04-13 @ 19:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0