Vårkänslor & sömntutor...

Oh so sweet! Temperaturen har numera krupit upp så pass högt att moi bara behöver en tunn jacka & inga scarfs eller handskar för att hålla mig varm. Vilket innebär att powerwalk säsongen definitivt har dragit igång igen. Njöt utav bara tusan igår när jag gick hem från Isolde. Hade tagit mig till Keele (en timme från Isolde´s hus, en halvtimme från vårt) när jag hörde ett tut & Paul svängde upp bakom mig - mkt trevlig, men oväntad, timing. Åkte hem & knölade ned tonfisk-kotletter i marinad - sommarmat med andra ord! Fast det kändes lite för tidigt för rose-vin, det måste liksom drickas utomhus, så det blev en flaska shiraz istället. Under hela middagfixet, samt ett litet tvåtimmars tapetseringsinterval (japp, ännu en fondvägg) låg Mammut utslagen i soffan.

 

& han är ju söt när han sover, det är han ju... men när han maratonsover på detta sättet innebär det att han kommer att vakna helt hyper. Lite som en femåring på socker. Således försökte vi buffa liv i honom med jämna mellanrum men det var totalt lönlöst. Han var helt förlorad i sin koma. Tills det att vi avslutat middagen & slog oss ned i soffan för att dricka det sista vinet. Då jäklar vaknade han till liv. Fötter jagades, trappen tokruschades det i & en blomkruka flög all världens väg. Sedan deckade han igen. Inom loppet av cirka 20 minuter. Vilket i sin tur innebar att liten var väldigt vaken kring 06.20... Paul förbarmade sig över småsjuka mig & tog morgonpasset. Vilket innebär att man ger honom lite mat, kastar Dolly till honom en eller två gånger & sedan klappar honom 3-5 minuter. Sedan sover han som en stock igen. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0