Idiotiska regler...

Hepp. Då är jag på Arlanda igen, terminal två denna gången. Faktiskt en ny bekantskap. Efter att ha vinkat iväg Paul till Köpenhamn knatade jag in i taxi free butiken för att köpa en liten flaska punch till Kenneth eftersom han de facto betalar för alla forskningsresurser jag kommer att använda under de närmsta två veckorna. Den gubben gick dock inte. Nepp, jag reste nämligen för KORT för att få köpa alkohol. Vad är det för dum jäkla skitregel? Säljer de alkohol så ska man väl få köpa alkohol oavsett om man tänker resa till Florence eller Helsingfors! Så jag fick gå & köpa två marabou chokladkakor från pressbyrån istället, vilket ju kändes som en lagom glamorös present. Inte alls sista minuten så där...


Kommentarer
Postat av: ma

Så, du är på väg igen! Det kan väl knappast kallas för semester - eller? Förresten så råkade jag ut för samma dumma regler i tax free när jag försökte köpa en flaska vin åt min bror i somras. M

2010-08-23 @ 20:25:00
Postat av: Ida

Nej, det är inte semester. Förutom att jobba på Kenneths & mina projekt ska jag använda min lediga tid till att avsluta en artikel samt sätta ihop ett försvar. Så, fullt upp igen!



& visst är det en jättedum regel! Fast att du inte ens fick köpa en flaska vin var ju ännu dummare. Punch antar jag att man kan klassa som starksprit, men vin?!

2010-08-24 @ 13:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0