Lycka...

kan vara så lite som att få handla sin egen mat. Efter en frukost, två luncher & en middag här på fältstationen var jag överlycklig när jag fick skjuts in till närmsta stad (tre mil bort) tidigare idag. Mataffären var målet. Så oerhört skönt att kunna få äta nyttigt & vettigt & veta att jag får i mig vad jag behöver. Allra bäst var dock att affären hade mini-wetabix. Alltså, samma ingredienser men tummstora. Perfekt när man som jag inte klarar av när flingor går i lösning. Mindre perfa var att moi glömde att köpa te. Så det verkar bli en liten hälsokur min vistelse här på stationen. Inget koffein, ingen alkohol (& med de två typ inget socker), tidiga kvällar pga bristande aktiviteter & cirka en timmes promenad per dag. Behöver bara öka på det sistnämda med en halvtimme eller så för att bli en helt ny & sund människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0