Ryssen kommer!

Jag får inte riktigt till de finska dörrarna. Inte alls. Varken dörren till mitt rum, toaletten eller ens toalocket. Jag verkar vara totalt oförmögen att stänga eller öppna något av dessa utan att föra ett grymt oväsen. Vilket inte känns helt kosher klockan halv sju på morgonen... Känns grymt respektlöst mot de andra forskarna att liksom inte ens fälla ned toasittsen tyst. Värsta känslan är ju att jag faktiskt bryr mig, jag vill så förtvivlat gärna vara tyst men dessa finska dörrar motarbetar mig. Det är låsanordningar & vinklar som jag inte är van vid & så slutar allt med ett PANG. Det låter ungefär som om jag ensam tagit på mig uppgiften att varna den finska befolkningen för en ryssinvasion. Urch, jag är en usel korridorare - jag stjäl till & med tepåsar från köket eftersom jag glömde köpa egna - mycket klokt beslut av mig att sporta egen lägenhet alla de där åren i Lund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0