Sommaren är slut...

ledsamt men sant. För ikväll sjöngs den ut i Hangö. Det var lite som valborgsmässoafton, fast sorgset vackert. Augustimånen lyste över den grånande manskören, alla var tacksamma över elden eftersom det var så kyligt & man kände verkligen hur det vändes ett blad - från sommar till höst. Samtidigt var det en himla häftig känsla för jag kände en så stark anknytning till det hela, kanske börjar jag bli gammal på riktigt men jag känner numera en sådan kärlek till Sverige & norden lite i allmänhet verkar det som. Här spelade ju också de finska rötterna in, samt att Hangö är ett sånt sagolikt vackert ställe. Jag har inga fakta som backar upp detta, men jag inbillar mig att Tove Janson måste ha varit där innan Mumin blev till. För husen, ja de känns verkligen som muminhus & stranden med sina små hyttor, det är klart att Fillifjonkan kommer att komma ut ur ett av dem i vilken sekund som helst!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0