13e december & jag längtar hem...

Japp. Fortfarande massiv hemlängtan här i Canada. Inte så illa som det var innan, allt julpynt som landade i fredags hjälpte massor, men fortfarande påtagligt. Idag känns det naturligtvis lite extra - luciamagin finns ju inte här. Det är ju apa också att jag är så kass på att sjunga, i annat fall hade jag ju kunnat vara lite barnkörsvolontär & tvinga de små liven att repa lusselelle & Staffan... Hm, får nog rota igenom förråden & hoppas på att mitt öppnade paket grötris från två säsonger sedan på något vänter har överlevt flyttar & utrensningar enbart på premissen att det kommer från Sverige. I annat fall blir det lite panic på att tåta ihop något svenskt till middag ikväll. Glögg känner jag mig lite överfull på i nuläget, så det går bort... Oh well, det löser sig säkert. Lite svenskanknytning har jag dock hunnit få denna måndagsmorgon - dagens adventspaket från farmor bjöd på ett silverarmband från SNÖ of Sweden. Det får lysa upp dagens outfit.


Hm, det är nog det enda som lyser idag... Helsike vad trött jag SER ut & KÄNNER mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0