20 timmar senare...

Har ju inte roat mig med att stämpla in & ut, men jag tror att jag jobbat runt 20 timmar denna helgen. Trots detta har den ändå varit trevlig. Har hunnit med lite hemmafix så som att fixa pepparkaksdeg (utbak får dock vänta tills tisdagkväll)...


Rädda Mammut från att alldeles sätta eld på sig själv...

& så har Paul varit världens gulligaste & peppat något otroligt. Idag startade han dagen med att ge mig en 2a advents present i form av en liten latte visp (till mitt te). Bodum - en miljon gånger bättre än den ursliga varianten vi hade tidigare. Lyckan var total! Eller, den var total tills dess att jag kom hem, sedan exploderade den totalt. Ni kanske minns att jag var lite nere över den där uteblivna julstjärnan? Well, Paul tyckte att det var så ledsamt att jag var så deppig att han bokstavligen tog saken i egna händer. Den senaste veckan har han knåpat nere i källaren så fort jag somnat på kvällen & idag fick jag slutresultatet:

På en skala - hur fint är det inte att han tillverkade en adventsljusstake åt mig?! Lipen satt inte långt inne. Är nog en av de finaste saker någon någonsin knåpat ihop åt mig. Den ligger där i toppen tillsammans med det hemmagjorda dockhuset jag fick av mamma & pappa när jag var liten (grymt avancerat med riktiga ljus & vävda ryamattor). So. Helgen har involverat en massa jobb, men jag känner mig ändå så oändligt mycket mer uppåt nu än bara för någon dag sedan. Det är fint att känna sig älskad.

Kommentarer
Postat av: ma

Jättefint och stämningsfullt - liksom svenskt!

Mammut! Jag trodde att han hade bakat pepparkakor med dig! Men usch - han är väl ingen Gävlebock. Kram till honom och er med, M

2010-12-06 @ 20:25:04
Postat av: Ida

Det var så gulligt av honom. Han har åkt hela Toronto runt för att hitta glödlampor som liknade de ljus vi använder samt manchetterna.



Mammut skrämde slag på mig & Paul med ljuset. Själv var han mest konfunderad. Lilla livet...



Ringer så fort jag kan mamma & uppdaterar dig på vad som händer just nu. Väldigt turbulent. Ber att allt ska gå bra. I annat fall blir det lite osäkert framöver. kram

2010-12-07 @ 05:53:39
Postat av: Jo

Jäklarns Amalia!!! Har han gjort den SJÄLV??? Du är mig en lyckans ost, vilken kille! Den är verkligen jättefin =)

2010-12-07 @ 10:03:23
Postat av: Ida

Jupp. Har redan föreslagit att han ska sadla om & börja tillverka adventsljusstakar till svenskar med hemlängtan på heltid. :)

2010-12-08 @ 14:52:17
Postat av: Frida

åh så fint gjort... =)

2010-12-09 @ 00:54:00
URL: http://fridacaroline.blogg.se/
Postat av: Ida

Ska hälsa det till honom! :)

2010-12-09 @ 18:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0