Cookie meltdown and ABSOLUT...

Efter julgranshuggandet så bjöd gårdagens schema även på julbak hemma hos Pauls föräldrar. Både Paul & jag misslyckades kapitalt med våra kakor, vi skyller på mjölet. Fast i Pauls fall berodde det också på att hans mamma tyckte att han skulle ge dem lite mer färg genom att vrida på grillen... Det projektet lyckades lite väl bra, de stackars flarnen förvandlades till kol. Mina muskotnötkakor var väl inte heller något att direkt hurra över,men de fick i alla fall hänga med oss hem för syns skull. Tror dock att de blir fågelmat nu när Isobel inte kan se vad jag gör med dem...



Anyway. Väl hemma svidade vi om & drog på fest hos Alex & Christina. Så underbart roligt. Alex fyllde på mitt vinglas någon gång för mycket, så idag är jag lite sliten - men väldigt, väldigt glad för att vi har så fina vänner. Mitt lilla tips om ni ska hem till någon på adventsfika eller bara lite julmys innan den 24e: köp en lite flaska vodka, knöla ned glöggkryddor & skriv ett litet kort som förklarar hur man gör hemmagjord glögg.

Jag körde på kanelstänger, nejlikor, inlagd ingefära & lite stjärnanis. Valet av vodka? Absolut svenskt - det blir ju inte bättre än så.


Kommentarer
Postat av: ma

Är det Annabel som bakar med er? Kram M

2010-12-19 @ 21:31:07
Postat av: Ida

Japp. Så det var ju en extra kul tillställning.



Kram!

2010-12-20 @ 06:07:46
Postat av: Mgs

Going for husmors-looken this winter are we? ;)

2010-12-20 @ 18:22:56
Postat av: Ida

Men jag hade på mig stickat & då hatar jag att få mjöl på kläderna, så svårt att få bort. & ja, det är tantvarning på det resonemanget - men jag gillar den långkoftan...

2010-12-20 @ 18:37:07
Postat av: mgs

...mhm

2010-12-20 @ 20:47:18
Postat av: Ida

Men dryga unge.

2010-12-21 @ 05:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0