Janssons!

Startade dagen med en välbehövlig shoppingtrip - vårt skafferi led svårt av allt jobb jag la ner för försvaret. Hade vi inte handlat imorse hade min frukost bestått av en dl mjölk med banan... So, Sobey´s var ett nödtvång. Väl hemma mös vi i soffan med frukost & farmors adventspaket & sedan drog jag igång projekt "skaffa lite fler vuxenpoäng". Påtade nämligen ihop en Janssons frestelse så där på morgonkvisten. Min ALLRA första...


Mitt bidrag till SWEAs knytkalas som sker ikväll. Kände mig väldigt duktig & vuxenpoängen bara rasslade in tills jag upptäckte att en smärre katastrof inträffat... Min ena långfingernagel saknade en liten bit... Det resulterade i total nollning av mina poäng. För det första så kryddar man ju inte maten med kroppsdelar som tillhör en själv & för det andra så bestämmer man sig inte för att skita i det hela & låtsas som om det regnar. Det tänker jag dock göra. Aldrig i helsike att jag hade tagit ytterligare två timmar av min dag (tre om man räknar med att jag varit tvungen att tvinga in Paul i bilen igen för mer shopping) för att göra om allt från scratch. So. Nu intalar jag mig själv att den där lilla biten nagel antingen åkte av igår när jag fixade lunchlåda eller att den finns bland potatisskalen i komposten. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0