Världens sötaste väckarklocka!

Mammut gillar att sova. Mycket. Faktum är att han sover mer än någon annan katt jag någonsin haft. Väldigt smidigt. Varannan dag eller så verkar det dock bli lite för mycket - lite "neeej, nu har jag sovit i 32 timmar, nu vill jag ha sällskap". Detta innebär att jag (han har listat ut att jag är morgonmänniskan) blir väckt av en liten kropp som kryper ned nära, nära & sedan börjar knorra. Inga riktiga mjau, lite högre än pipen som katter presterar när de ser en fågel, utan mer som ett litet kutter. Så håller han på tills jag går upp, då ruschar han ut genom dörren & in i badrummet, flyger nedför trappen & studsar runt i köket medan jag gör frukost. Sedan pillrar jag i mig yoghurt med ena handen & kör laserpekaren med den andra. Trevlig morgonrutin tycker vi båda!

Kommentarer
Postat av: mgs/ma

Oh,så fin han är - men varför badar ni honom?

2010-02-09 @ 19:42:44
Postat av: Ida

Hans avföringsprov (tydligen standard hos veterinärerna här) kom tillbaka med ett osäkert svar för giardia. Så vi har medicinerat honom för säkerhets skull (flytande medicin med spruta) i fem dagar. Eftersom moi är lite extra nojjig när det kommer till parasiter & skadedjur har huset skrubbats med blekmedel & Mammut åkte på ett bad.

2010-02-09 @ 20:31:38
Postat av: mgs/ma

I see - är det därför han ser så fluffig och fin ut i pälsen och svansen!

2010-02-09 @ 21:41:43
Postat av: Ida

Nja, han var fluffig från start så jag tror inte att det gjorde så stor skillnad. Lite mjukare är han dock i pälsen.

2010-02-09 @ 22:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0