I got you!

Triumf! En timmes föreläsning för eleverna, sedan lab. Efter det cirka 10 min kort presentation från Jan inför studenternas stora uppsats som vi nu startar upp. Sitter lite håglöst & lyssnar på honom när han pratar om dubbla radavstånd & fontstorlek 12. Sedan fortsätter han att prata om massutdöenden. Moi pillrar naglar, kikar på fossil, bläddrar i min almanacka. Jan pratar... Bla, bla, bla. Mitt huvud apar efter "Bla, bla, du har inget intressant att säga som jag inte redan vet. End Permian mass extinction, separates the Mesozoic and Cenozoic..." Iiiik! Mitt mentala dödläge kommer av sig. Vad var det han sa? Kikar snabbt igenom hans handout till studenterna & japp. Vem har FEL?! Inte jag i alla fall. Det firar vi med en cider ikväll. Life is sweet. Speciellt när man kan vara skadeglad & peka ut sagda fel i efterhand, lite förstående så där - vi kan inte alla vara genier. ;)

Kommentarer
Postat av: Jo

Men det kommer ju till o med jag nästan ihåg. Det är ju typ det första som man får lära sig. Var lite skadeglad åt mig med =)

2010-02-01 @ 17:17:09
Postat av: Ida

I know! Vilket gjorde mig ännu gladare, sånt ska man ju bara inte ta fel på! :)

2010-02-01 @ 18:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0