Läkartid...

Mina ögon krånglade lite smått hela dagen igår & vid fyra-tiden på eftermiddag började det plötsligt göra jätteont i höger öga. Inte hela tiden, utan det började som en svag värk för att kulminera i den typen av smärta som gör att man bara kippar efter luft. Sedan en eller två minuters paus & så började det hela om igen. Paul, som varken har uppfostrats enligt principen "Men det går nog över, om du bara går till skolan & håller igång lite så ska du se att allt blir bra" eller "Nja, medicin är nog inte nödvändigt just nu, kroppen klarar fighten bäst på egenhand", panikade över skype & lyckades boka in mig på en akut-tid hos min ögonläkare idag. Eftersom mitt öga naturligtvis känns prima idag känner jag mig därför lite löjlig. Paul vägrar dock att gå med på att jag ställer in. Han har nämligen läst in sig på det hela (google...) & VET nu att risken finns för att jag kan bli blind... Så det är bara att ta en halvdag med jobb & sedan tillbringa resten av dagen i ett väntrum. Nåja, om det får honom lugnare så är det väl värt det. :)

 

Än kisar de två små blå!

Nope, nu ska jag studsa upp & tvätta håret & göra mig i ordning för denna dagen. Förutom min läkartid ska jag nämligen försöka pressa in: granola framställning, möte med AGGS (master & PhD studenternas arbetsgrupp), hämta ut mitt diplom för master no. 2 (ett år sen på det, det BRÄNNS om jag inte hämtar ut det innan den 12 februari), rätta ett gäng tentor samt klättra. & sedan blir det vin - prima!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0