Ny regel...

Vi har en ny bestämmelse i huset - inga glasflaskor i frysen. Det fungerar liksom inte när minnet är som en guldfisks. Igår stoppade Paul in en perrier flaska i frysen & i morse möttes jag av ett litet regn av gröna glasbitar när jag öppnade frysdörren för att hämta min morgonmango. Naturligtvis slutade uppstädningen med blodvite, är inte så stadig på handen i ottan & utan frukost i systemet. Så då blev det illtjut & rusch upp på övervåningen för att tvinga upp Paul eftersom jag inte kunde hitta vårt plåster förråd. Faktum är att den lilla incidenten gjorde så att jag kom av mig totalt. So, istället för att fortsätta med min älskade frukost ställde jag mig i duschen i en halvtimme som en annan zombie. Efteråt kändes det ca 100% bättre & jag svidade om till mitt nya Juicy sett - en av de två julklappar jag gav till mig själv detta året. Sedan blev det frukost med extra mycket mango & nu är jag hög som ett hus på socker.

 

Jag i julklapp nummer 1, bakom mig kan ni skymta julklapp nummer 2 - ett par marinblå Hunter stövlar. Moi tror stenhårt på konceptet unna sig själv en julklapp eller två varje år. Att köpa sig själv något riktigt fint eller något som man velat ha riktigt länge. Förra året blev det min Olympus kamera & den har verkligen förgyllt mitt 2009. Har stora förhoppningar på stövlarna detta året, räknar kallt med att de kommer att rädda mina fötter under våren. Toronto häver nämligen ut så mycket salt på vägarna att de är täckta av ett konstant slask som bara växer i utbredning eftersom alla golvbrunnar är utplacerade av förståndshandikappade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0