Canada Day!

Idag firar Canada med fyrverkerier & något så ovanligt som långhelg. Dvs, vi är lediga både idag & imorgon. Lite kors i taket varning på den alltså... Grannarna firar med att flagga & jag känner mig lite utanför.

Jäklat också om detta varit mitt hus på riktigt, då hade jag omedelbart insisterat på flaggstångsinstallation. Faktum är att det projektet gått före till & med bastu - så viktigt känns det. Men... nu äger vi ju inte huset så då känns det lite overkill att investera i en nio meter lång påle som kommer att bli en riktigt plåga att flytta med senare. Så, ingen kanadensisk flaggning för mig eller svensk för den delen heller. För mig blir det inte ens ledigt. Flyget till Italien går ju om mindre än en vecka & då funkar det inte riktigt att ta ledigt i fyra dagar. Därför blir det institutionen & mikroskopet både idag & imorgon. Fast lite roligare än vanligt har jag i alla fall ordnat för mig. Idag slutar jag klockan fem till exempel (tidigt, tidigt!) & drar med mig Therese (ny PhD-student från Schweiz) hem för middag hos Isabel & Joao. Grillad fisk står på menyn! Imorgon smiter jag också lite tidigare & drar ned till Chinatown med Christina. Jag ska köpa små dumplingsångkokningsboxar samt kuddar till sängen - & sedan blir det middag tillsammans med killarna. Sedan, sedan blir det helg för mig as well.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0