Söndag & första lediga dagen...

Sov till klockan nio (frukosten slutar 9.30 & den ville jag INTE missa) men är ändå tröttare än tröttast idag. Gårdagen slutade nämligen inte förrän närmare två, & involverade även en stooor gin & tonic. Merparten av de andra PhD-studenterna har dragit på en två timmars tågresa för att ligga på stranden, men jag orkar ärligt talat inte. Jag har varit på resande fot/tokjobbandes enligt strikt schema i en halv evighet nu & vill bara ta dagen som den kommer. So, just nu roar jag mig med att skriva på min nästa artikel & kring tolvsnåret tänker jag & Laura trava in till Urbino för lunch. Jag tänker kolhydratchocka med antingen pasta eller pizza. Kanske till & med tillsammans med en stor Coca Cola. I övrigt tänker jag bara ligga & flyta i polen samt gå på min obligatoriska kvällspromenad. Bara knata i femtio minuter, lyssna på P1s sommarpratare, kika lite på utsikten (som är rätt meeeh efter förra årets resa till Arco) samt inte fokusera på den omgivande geologin över huvud taget.


Kommentarer
Postat av: ma

Det låter inte som en sommarkurs med lättja och bara roliga saker. Är du ändå nöjd med att du kom med?

Vi börjar vänta på att du skall komma hit. Gunnar har nu gått på semaester, men jag jobbar ytterligare 1,5 v till. Det känns nästan som om sommaren hinner ta slut innan jag blir ledig! Kram M

2010-07-18 @ 11:57:09
Postat av: Ida

Jag är jätteglad att jag fick komma hit, har lärt mig så mycket. Fast tempot är tufft, det går inte att sticka under stol med. Ska bli skönt att komma hem till er & bara ta det lungt! Längtar jättemycket!



& jag är säker på att det kommer att vara lite sommar kvar tills du går på semester, det måste det vara - födelsedagarna måste ju åtminstonde vara fina, hur ska vi annars kunna köra vårt Explorer 200 race? Kraam!

2010-07-18 @ 16:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0