Regn kan pigga upp!

Oki, jag erkänner - imorse vid kvart i åtta när jag drog på mig joggingskorna för min obligatoriska 30 minuters power walk så kändes det rätt surt. Jämngrå himmel, regn & ingen egentlig regnjacka (har inte haft en enda regnjacka sedan jag tappade all vikt, alltså på snart nio år, som varit i min storlek. Allt är bara muminXL). Mindre bra upplägg. Fast när jag återkom till huset 30 min senare, klev innanför dörrarna & regnet tilltog cirka minuten efter då kändes det rätt bra. För jag vet ju att jag kommer att tillbringa hela dagen bakom mikroskopet medan Paul bara är hemma & då känns taskigt väder mycket bättre! Suger nämligen lite att dag efter dag tvingas åka hemifrån & sitta på kontoret i åtta, nio timmar medan Paul kan skutta runt i trädgården i solen tillsammas med Mammut. So, idag känns det riktigt bra att fixa lunchlåda, krypa ur mjukiskläderna & bara jobba järnet! Tack regn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0