Då tar vi ned pulsen till 40!

Under förra helgens första-hjälpenkurs bad vår instruktör oss att checka vår vilopuls. Sagt & gjort, när jag halvdäckat i soffan efter att vi kom hem passade Paul på att ta min puls - som låg på 49. Paul mätte om två gånger för att vara säker, andra gången låg den på 48. Morgonen efter vaknar jag av att han checkar igen, nu ligger den på 42. Paul är märkbart störd av detta, han tycker att det är alldeles för lågt & har googlat diagram över vart ens puls EGENTLIGEN ska ligga. Tydligen har jag samma pulsnivå som en elitidrottande 18årig kille. Det tackar vi för! Min teori är att det helt enkelt beror på att mitt hjärta är vant vid så mycket större påfrestning, sälkutsknubbig som jag var i tio år. Paul tycker däremot inte alls att denna teori är lustig utan hade hellre sett att min puls pickat på kring 60. Just nu är klockan 08.07, moi har varit vaken i 2 timmar & nu bär det av på power walk. Paul, som är på konferens har precis fått ett sms med texten "Leaving for power walk right now, aiming for 40!". Hehe.

Kommentarer
Postat av: ma

En teori till -en genteisk sådan. Min vilopuls ligger så där 48 gg/min. Ma

2010-05-14 @ 17:59:28
Postat av: Ida

Ah! Oki, men då har vi förklaringen då! Ska genast vidarebefodra denna info till Paul!

2010-05-15 @ 03:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0