Money makes Idah happy!

Denna dagen väger SÅ upp för morgonen igår! Började dock lite nervöst... Hade nämligen ansökt om ett stipendie för sommarskolan i Urbino & när jag checkade min mail vid elva-snåret hade jag fått ett mail från kommitteén - mycket nervöst. Öppnade det lite skakigt, och... det stod att jag fått ett stipendium. Här skulle alltså lycka & jubelklang infinna sig, only problem - mailet var adresserat till Eirik Vinje Galaasen. Vilket ju inte är en helt korrekt stavning av mitt namn. So, det var bara att maila & lite försiktigt påpeka att något nog blivit lite fel. Två timmar tog det (två MYCKET nervösa timmar) innan jag fick ett mail tillbaka som bad tusen gånger om ursäkt men frågade om det kanske kunde väga upp lite att jag faktiskt också fått ett stipendium. & det gjorde det ju. 1500 euro på rak arm så där kompenserar för ganska mycket faktiskt.
& gällande gårdagen. Den blev rätt bra ändå faktiskt. Skrapade färg i ett par timmar & strosade runt i små butiker under de allra varmaste timmarna. Sedan avslutade vi dagen, & allt hårt arbete, med att beundra vårt nylagda golv & rabarberkräm med frusna hallon ute på trappen.

Kommentarer
Postat av: ma

Grattis för stipendiet. Och vilken nervpress du har haft på dig och klarat det bra. Powerplay in life! Tusen kramar från oss, M

2010-05-31 @ 20:02:06
Postat av: Ida

Tack! Var väldigt skönt när jag fick det uppföljande mailet, usch så hemskt det varit annars! Men, nu är de €1500 mina & kommer att användas till Italienresan, vilket innebär att jag kanske kan komma iväg en vända till Finland också!

2010-06-02 @ 13:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0