Nya tag...

Ja gårdagen blev ju väldigt deppig där på slutet. Inte alls roligt. Så nu blir det till att ta nya tag idag. Oki, jag fick inte fint & pyntat till på morgonen som jag tänkt mig - men nu har jag hela dagen på mig att ruska igång lite julstämning. Canada suger ju rätt mycket när det kommer till fint pynt, det är för mycket nordamerika över det hela, men något ska jag få ihop fram till middagen. Nu säger vi så - när maten står på bordet ikväll så ska det vara i ett hem som åtminstonde andras lite jul. Inte perfekt jul, men accepterbar.

Kommentarer
Postat av: ma

När jag hängde upp din adventsstjärna i ditt rum här hemma, så tänkte jag faktiskt att den borde du ha där i Toronto. Säg om det är något du vill att jag skickar till dig? En hälsning i advent, M

2010-11-28 @ 21:32:06
Postat av: Ida

Men det är just de små sakerna jag saknar. Julstjärnor, adventsljusstakar... den biten. Saknar ljuset. Var inte lika hemskt förra gången jag var här över julen på ett sätt, för då kom ju du & Magnus precis innan - men nu känner jag mig SÅ långt hemifrån.

2010-11-29 @ 03:18:13
Postat av: ma

Precis vad jag tänkte på. För två år sedan, på dagen, var Mgs och jag i Toronto!

Jag skall kolla om jag hittar något som jag kan skicka till dig. Förresten har du tagit fram de röda värmeljuslycktorna från Finland? De är ju julaktiga. Kram M

2010-11-29 @ 22:06:36
Postat av: Ida

Det gjorde faktiskt jättestor skillnad att ha er här. Då kunde jag ju skicka med er julklappar hem & dricka glögg & äta tomtegröt & allt sånt som vi alltid gjort som en familj.



Um, lite jobbigt att erkänna detta - men lyktorna förolyckades. En klarade inte flygresan hem & den andra lyckades Mammut dra i golvet. Har sparat dem & hoppas kunna laga dem hos en glasmästare någon dag. Väldigt tråkigt. Om du skickar något hade jag väldigt gärna velat få lite grötris.



Kram!

2010-11-30 @ 01:06:26
Postat av: ma

Ja, glas är ju inte det lättaste att transportera - sådant händer. Jag skall göra ett paket med grötris till dig. Men hör och häpna, pappa fick idag paketet från dig. Skall jag gömma det tills julafton? M

2010-11-30 @ 21:49:56
Postat av: Ida

Va fick han! Jippi! Jag trodde att det samt ditt paket var förlorade! Kanske lika bra att spara till julen då, eller öppna på någon advent. Du kan få bestämma.



Vad gäller lyktorna, jo - men det var ändå himla trist.



Kram!

2010-12-01 @ 18:13:45
Postat av: ma

Och paketet till kom idag! Jag tänker spara det till julen, hur det än kliar i fingrarna. Tack skall du ha, och kramar från oss båda två

2010-12-01 @ 20:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0