Vad var det då?

Vaknade vid femsnåret eller så av trevande händer över mitt ansikte. Paul var på semester på en annan planet, pratade på om "Cups and half cups, Sweden and..." mummel, mummel, mummel. Försökte viska lite att han pratade i sömnen men det var lönlöst. Han var HELT out. Grejen är att så fort Paul pratar i sömnen så blir jag lite småhispig. Detta beror på att jag en gång vaknade mitt i natten av att mitt innerlår gjorde något så grymt ont. I panik fipplade jag runt med händerna under täcket för att lista ut vad som var fel & hittar Pauls hand där, NYYYYPANDES i skinnet. Så fort det stod klart att min pojkvän var källan till smärtan resulterade det i en knytnäve i bröstet på honom & hysteriska skrik "AAAAHHHH - vad gör du, varför nyps du???!!!" Det visade sig att Paul drömt att han varit tvungen att hjälpa sin pappa med datorsupport. Milan hade varit så irriterande dålig & ofokuserad att Paul tillslut i ren frustration nöp honom för att få honom att skärpa till sig. Bara det då att Milan låg & sov cirka 50 km bort medan mitt lår lägligt befann sig i närheten. Grejen är att jag verkligen kan förstå läget - Paul hjälper sina föräldrar med deras banala datorproblem på en basis av cirka 25% av sin arbetstid & det tar alltid ÅR att förklara allt. Eftersom människan har oceaner av tålamod (jag hade tappat stubinen efter cirka två minuter) måste väl det stackars undermedvetna ventilera på något sätt. Ska bli kul att höra om han minns vad han drömde i natt - tippar på att det var Mammut drömmar. Så kändes det i alla fall när han klappade mitt ansikte. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0