Vänner igen...

Thanksgiving idag & Mammut & jag firar morgonen med att mysa i soffan tillsammans. Han kelar, jag dricker yogi te & jag smygnjuter av att ha egentid med honom. Paul är ju Mammuts stora kärlek i livet, men eftersom han sover & följaktligen är tråkig så är jag nummer ett på rankningen just nu. Det kan ju också vara ett trick för att försöka släta över lördagens lilla incident... Ni vet den där påsen med prover från Venezuela? Den där påsen med massa prover i som sträcker sig tillbaka de senaste 20000 åren... Någon kände kanske för att attackera just den påsen under ett obevakat ögonblick. Helt bananas gick han medan Paul & jag var nere i källaren & fipplade med tvätten & bortstuvning av weekendväskor. Hade jag skrikit lite högre när jag såg vad han gjort hade Kenneth hört det borta i Victoria & förstått vad som hänt med materialet. Tack & lov höll någon en vakande hand över Mammut, så trots att han slitit hål på den stora påsen, dragit ut proverna & släpat runt på dem så lyckade han inte få hål på plasten. Bitmärkerna tyder dock på att han la ned själ & hjärta i projektet, & jag var väldigt frestad att:

1) Lägga upp honom på eBay
2) Kicka ut honom ur huset så att han får möta den bistra verkligheten med bilar & grannskapsrävar
3) Tillverka en muff av honom


Trots att alternativ nummer tre kändes som ett utomordentligt uppslag (han hade matchat min nya vinteroutfit helt perfekt) avstod jag. För när jag väl hittade syndaren så såg han så här oskyldig ut. I mean, det är inte rättvist. Hur kan man göra något helt fruktansvärt & sedan komma undan med det för att man är liten & luddig? Det ligger nog lite i det där med att katter tagit över världen om de bara haft tummar...

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej! Kul att se att du lever och mår! Även om kissen beter sig sådär. ;) Kram!

2010-10-12 @ 06:50:23
URL: http://ameeras.blogg.se/
Postat av: Ida

Sekunden efter att jag skrivit inlägget hittade jag honom sovande på köksbordet, vilket naturligtvis är STRÄNGT förbjudet. Lilla ögontjänaren...

2010-10-13 @ 13:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0