Värt det eller inte?

Oki. Så här är det. I fall att jag vill så kan jag bli president för SWEA Toronto. Det innebär naturligtvis en massa jobb men även en gratis resa till Kuala Lumpur. Min första reaktion var - score! Min andra, aldrig i livet. I fas tre känner jag bara en stor osäkerhet. Hur mycket jobb kan det innebära, vad förväntas jag åstakomma, kan jag verkligen göra något vettigt av det hela, vad innebär det för min PhD? Så många frågor... & inget tydligt svar. För en del av mig BACKAR från mer jobb, men en annan del av mig känner mig utmanad. Sedan finns det en tredje del som bara tänker KUALA LUMPUR. Samtidigt är jag ju ny ordförande i UTRCC, så jag måste ju väga saker mot varandra. Vad har prioret? Min PhD ska ju vara nummer ett, men det finns så mycket annat också. Paul & vårt lilla hem, UTRCC, SWEA, vänner & så jag. Jag känns väldigt viktigt i denna frågan. Jag måste ju har tid för mig själv också. Inte bara vara en apparat som gör x & y & 1 & 19 på en lista av "to do" som aldrig tar slut. Jag måste ju kunna ta en dag i soffan & känna att det är ok. Ta några veckors semester & känna mig förtjänt av det. Lite bottnar det väl i hur man är som person. Det här behovet av att göra saker & ting, att prestera. Tänk så mycket lättare det varit att bara bipat varor på ICA & varit nöjd med det... Fast det vet jag ju att jag aldrig varit. Herregud så uttråkad jag varit. Får använda helgen till att fundera. Kasta på mig ryggsäcken, snöra kängorna & vandra mig till lite insikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0