Ljusglimt!

Blev jättehängig igår på eftermiddagen & klarade precis av att möta upp Paul för middag. Eftersom det var sushi piggnade jag väl till lite, men redan i bilen påvägen hem började jag krokna totalt. Bara skakade för att jag kände mig så kall & hade världens tryck över tinningarna. Inte optimalt med tanke på att det var min namnsdag & det hade "fixats" hemma. Möttes först av en underbart vacker bukett blommor från farmor - tack så jättemycket!


& sedan hade Paul lagt fram två paket som var en slags kombo av namnsdagspresent & försenad födelsedagspresent. Öppnade först en duk som han lyckats tjata sig till att få köpa av Kebnekaises fjällstation, så nu är jag en rätt ensam ägare av en blåvit löpare i lin med isyxor & rep som motiv. :) Present nummer två var en likadan radio/iPod-station som jag fick på min födelsedag för två år sedan. Nu låter det kanske lite märkligt att få samma pryl en gång till men förklaringen är enligt följande. 1) Det är världens SNYGGASTE & bästa station 2) Min dog i samband med flytten hit & jag har gråtit blod sedan dess 3) För naturligtvis hade den tagits ur produktion precis innan min gamla la av & företagets ersättare är så ful att tårna krullar sig & alla andra stationer var också apfula. Så att öppna paketet & få den ultimata stationen var helt otroligt! Det är historien om hur den kom hit också, den involverar bland annat ett telefonsamtal till tillverkarens huvudkontor för att få reda på distrubutörer, telefonsamtal till sagda förmedlare & sedan ytterligare en räcka samtal till olika återförsäljare & tillslut jackpot på en enda kvarvarande manick nere i Miami. Lite postförsändelser senare & den var min. Onödigt att säga kanske, men jag blev väldigt, väldigt glad. Dessvärre var jag också väldigt överhettad, tempen låg en bra bit över 38 & där höll den sig fram tills för ett litet tag sedan. Otacksamt att få en massa fina saker & sedan däcka under en filt i soffan innan omslagspappren knappt dalat ned på golvet. Anyway, nu känns det dock lite bättre så det verkar vara något kortvarigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0