Löpte amok...

under lunchen igen. Det är liksom dagens happening så jag blir helt tossig & till mig & knölar i mig sallader och protein tills jag knappt tar mig upp för trappen. Detta verkar dock inte enbart gälla mig, alla här äter som om det inte fanns någon morgondag. Vissa har två tallrikar på brickan och tar ändå om! Jag begränsar mig till en tallrik & en omgång, men den tallriken är å andra sidan rätt rågad. Det här är ett så märkligt ställe - det finns i princip bara två saker att göra, äta & jobba, så det är vad folk gör. Igår kom jag till exempel in på stationen vid kvart i sex (då hade det slutat tokåska men sova var fortfarande omöjligt) & det var redan folk där & jobbade. Idag var jag där vid tio i sju & japp - full rulle. Om jag kunde tappa jobbmoralen här på flaska & ta med mig tillbaka till Toronto - tänk vad mycket jag kunde få gjort då! Får nog bli mitt löfte för den nya terminen, bli mer som Tvärminneversionen av mig själv. Minus frossandet & sjukligt tidiga starter på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0