Nära döden upplevelse...

Vid tvåsnåret i natt låg jag fridfullt & drömde - jag var påväg ut i världen, destination okänd, för att klättra något riktigt spännande. Jag var så laddad & njöt av att vara ute & resa. Jag minns att jag i drömmen satt & smågnolade, pimplade lite flygplansvin & kände mig riktigt, riktigt prima. Så plötsligt - PANG! Enormt ljussken & öronbedövande dån & jag bara "jaha... jag visste det. Säkrare än att åka bil my ass". Det var ett ganska lugnt konstaterande faktiskt, jag visste att motorerna havererat & att skutan nu brann för fullt, men allra mest kände jag nog "JAG HADE RÄTT". Sedan vaknade jag. Till tidernas åskoväder. Det var inte "blixt följt av muller", det var ett konstant dån & blixtrar som bara skar ned från himlen utan uppehåll. Märkligt nog så skedde allt detta utan något regn under de första 5-10 minuterna som jag var vaken. Sedan satte monsunen igång. Jag var säkert vaken i en tjugo minuter eller så & bara njöt av skådespelet fastän jag var så trött att munnen inte riktigt ville stänga sig. Paul ,som fortfarande var uppe & jobbade, fick således ta hand om logistiken, dvs se till att sladdar till viktiga prylar var utdragna & att Mammut inte var rädd (visade sig att han låg & sov i ett handfat helt ovetandes om vad som skedde ute). Tillslut somnade jag om & i drömmen blev min MacBook stulen från mitt kontor av en junkie. Den drömmen resulterade i ett paniskt flämtande uppvaknande med kallsvett & tokrusch ned för trappen för att se om min lilla maskin var i säkert förvar...

Kommentarer
Postat av: Caroline

hittade hit från "jackie och jag" och jag måste säga att jag blir impad ochinspirerad av dig! :)

2010-09-22 @ 17:47:00
URL: http://carolinekling.blogg.se/
Postat av: ma

Tur att de enbart är drömmar, trots att dina värsta farhågor återspeglas i dem så verkligt. Puh... Kram M

2010-09-22 @ 20:27:48
Postat av: Ida

Caroline - tack så mycket, de orden värmde!



ma - um, men det är ju lite skadat att freak ur totalt över en dator med tanke på den tidigare drömmen... Innebär att jag MÅSTE få till Time Machine igen så att all data backas upp. Dröm nummer två återspeglar alltså mitt dåliga samvete. :)

2010-09-22 @ 20:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0