Nära totalt spel...

Jaha - så kom måndagen ÄNTLIGEN! Bara att städa ut stugan, tömma kylskåpet på det lilla som fanns kvar & flytta in i mitt lilla dorm room. Lycka. Absolut, total lycka. Sedan knatade jag iväg till receptionen för att förklara tekokarincidenten. Kontorstanten bara "jaha, nu vill jag klargöra en sak här - jag ser i mina papper att du haft nyckeln till 405 (korridorrummet) sedan den 30e. Så då debiterar vi från då.". Jag fick psykbryt. När jag lämnade in min gamla nyckel den 30e fick jag nämligen nyckeln till 405 "bara för att det skulle vara ur värden". Här skulle jag alltså ha plågat mig själv genom en veckas ensamhet helt i onödan?! Jag tror jag klargjorde ganska skarpt att jag inte höll med resonemanget. Jag talade tydligt & klart om att jag skulle flytta in i Kenneths & Leens hus när jag checkade ut från mitt gamla rum - om de sedan inte följer protokollet så är det FAN inte mitt fel & följaktligen VÄGRAR jag betala. Det blev lite stissigt där ett tag, men tillslut kom de två kontorstanterna fram till att det nog kanske var ett misstag från deras sida, inte min. Slipper alltså betala. Vilket är jäkligt tur för stationen, hade fjuttat fyr på hela kåken om de debiterat mig! Jag var så upprörd att de dessutom såg mellan fingrarna gällande tekokaren - behöver alltså inte ersätta den heller. So, all good. Men herre... adrenalinet pumpar fortfarande i tinningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0