Svenskar vart man än vänder sig!

Igår hade jag ett sånt där "världen är LITEN" ögonblick. Bestämde mig för att prova på en av de splitt nya gratispass som UoftT´s största gym erbjuder. Klassen var jätteliten, bara 9 personer & vi skulle köra intervalträning i par. Som vanligt innebar detta att nio vuxna människor kände sig apförlägna med akut beslutsångest - tänk att det ska vara så svårt att spontanbilda par! Anyway, min partner presenterade sig som Johanna & jag då som Ida & hon bara "That´s a very Swedish sounding name" på vilket jag svarar "Hur länge har du varit i Toronto då?". Svaret är en månad, hon är här i sex månader för att skriva på sin avhandling som hon ska försvara i Uppsala i vår. Något om Afrika & typ mänskliga rättigheter... Men visst är det himla coolt att man i en så stor stad som Toronto bara så av en ren slump kan stöta på en annan svenska! Jag tycker att det är himla häftigt, dessutom känns det roligt att vi är ett folk som ger oss ut på så pass mycket äventyr trots att vi kommer från den kalla jante norden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0