06.30...

Alldeles för tidigt att starta dagen egentligen. Fast så stod Mammut där & gnällde på mitt bröst & jag kände hur jobbdjävulen bara rev tag i mig & väste "Om du går upp nu får du in fem timmars jobb innan lunch, då kan du starta helgen redan vid fyra...". Så. Nu sitter jag här, morgonträning & frukost avklarad & med ett helt hav av statistik att plöja mig igenom.

& helt tragikomiskt! När det blir FÖR tråkigt så underhåller jag mig genom att 1) läsa i min bok om statistik för biologer eller 2) pillra med statistikfunktionen på min TI-83 Plus... Det senare kan jag ju tala om att jag inte ens lyckades få igång under C & D matten i gymnasiet. Fast å andra sidan, antalet knop som gjordes under de kaffestinkande timmarna (vår lärare drack kaffe så som andra andas luft) var försvinnande få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0