Älskade Chai...

Som om det vore en livboj klamrar jag mig fast vid min Chai - denna dagens morot. Handledarmötet är avklarat & den var ju som vanligt en mental smocka i solar plexus. Om jag någon gång får barn & de bara "Mamma, jag har funderat på att göra en PhD" så ska jag tala om två saker för dem:

1) Skaffa ett riktigt jobb, du kommer kanske inte vara lyckligare men du kommer definitivt att vara rikare
2) Om du känner för att konstant bli nedvärderad & ha en stressnivå som får ditt hjärta att klappra som en fågelvinge - bli bara ihop med första bästa psykopat som schemalägger ditt liv minut för minut. Du kommer att må precis lika bra med undantaget att du inte hela tiden får frågan "jaha, & hur går det med din PhD då" fastän det är det sista du vill prata om på hela jorden...


18 månader kvar - sedan förfogar jag över mitt liv igen. Det kommer ju bli spektakulärt trevligt.

Kommentarer
Postat av: Jo

Är det bara 18 månader kvar??? Herregud vad tiden går snabbt! Om inte tidigare så måste jag se till att jag kan komma över när det är dags för disputation. Men nu har jag iaf 1½ år på mig att se till att fixa det ;)

Kram!

2011-04-20 @ 20:23:44
Postat av: Ida

Japp, ett & ett halvt år - det är allt som är kvar. Sedan kan jag säga "Solong" Canada & dra! Kram!

2011-04-21 @ 00:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0