Denna blomma är till dig, farmor HEJ!

I... tja jag gissar på att det är fyra generationer  har hortensian varit vår familjs morsdagsblomma. Först gammelfarmor, sedan farmor, pappa & Roland & så jag & Magnus. Så det går bara inte att se en hortensia utan att tänka dels på morsdag & dels på farmor. Med andra ord, hortensior gör mig glad! Här i Canada verkar de också räknas som en av de viktigaste vårblommorna - de finns i varenda liten koreansk blomsteraffär som har mage att kalla sig för affär - vad de säljer i övrigt verkar inte vara så viktigt, men på våren ska det banne mig finnas hortensior! Allra helst jättehistorier, men jag kom över en liten dvärgvariant för $7 som kändes som hittad till hallen. Så varje gång jag kliver innanför dörren får jag en liten dos farmorkärlek!


"Rimmet" i rubriken... Ja det var Magnus som kläckte den meningen som väldigt liten. Hortensia skulle inhandlas & skickas med blomsterbud till farmor i Älvsbyn & kortet behövde en text. Efter MYCKET velande antar jag att den lille blev apless & bestämde sig för att förenkla processen genom att komma med ett eget förslag. "Denna blomma är till dig farmor HEJ" - & så fick det stå på kortet.

Kommentarer
Postat av: ma

Oh, vad glad jag blir än när jag hör/läser hans rim. Jag kände igen det direkt - oförglömligt!

2011-04-14 @ 20:50:23
Postat av: Anonym

Ja det är en "Jansson Klassiker"! Farmor mailade också på direkten & kommenterade. :)

2011-04-14 @ 23:29:50
Postat av: ma

Lilla versmästaren då?

2011-04-15 @ 21:21:23
Postat av: Ida

Nej vår lilla Strindberg mailade inte. :)

2011-04-16 @ 06:10:08
Postat av: ma

Han är nog upptagen inför resan till Schweiz, senare under eftermiddagen idag! M

2011-04-16 @ 07:51:38
Postat av: Ida

Åh så han åker idag? Vad kul - önskar att jag också kunde åka med!

2011-04-16 @ 17:47:36
Postat av: ma

Dito, + 20 grader, d v s full sommar i ca 2 veckor. Han skall hålla mailkontakt med oss. Hoppas han har det bra där! M

2011-04-16 @ 22:02:07
Postat av: Ida

Va? Neeej, nu blev jag riktigt avundsjuk! Jag vill OCKSÅ ha sommar!

2011-04-16 @ 23:38:12
Postat av: ma

Jag säger bara - SCHWEIZ!

2011-04-17 @ 14:04:00
Postat av: Ida

Jag säger bara - vart som helst där det inte snöar. Gud så deprimerande det var att tvingas flytta in mina stackars uteblommor tidigare idag...

2011-04-18 @ 03:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0