Fantastiskt givande...

dag! Fick något slags genombrott på jobbfronten, det var en så skön känsla - som om jag kunde lösa ALLT bara jag fortsatte jobba. Fast så insåg jag att jag hållit igång i nästan sex timmar & att om det skulle bli något annat av dagen än enbart jobb så var det läge att trava iväg för lite shopping. Dessvärre följde min plånbok med Pauls jacka ut på äventyr, så jag fick tömma vår parkeringsburk på lite cash, $153 dollar fick jag ihop i loonies & toonies!


Räckte gott & väl till vad jag behövde, betor & blommor. Gjorde dessutom hela dagen för en liten koreansk blomstertant när jag betalade min pelargon med 8 loonies (50 sek) - hon blev helt lyrisk över växeln. Så när jag frågade om hon behövde mer & drog upp de 153 så fick hon nästan hjärtsnörp. Har nog aldrig känt mig så älskad av en affärsinnehavare förrut... Anyway, hem kom jag tillslut med betor, grekisk yoghurt & perrier. Så det blev middag idag också! Candy cane beets - så himla vackra för att var en grönsak som växer under jord!

Betor serveras med fördel tillsammans med lamm, väldigt vitlöksgratinerat lamm om jag är den som styr i köket. Vilket ju är fallet i det här hushållet...

Sedan blev det efterrätt & Mad Men i soffan - totalt soft slut på en dag som i övrigt gått i matematikens tecken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0