Fina helgrutiner...

App, vissa saker får man inte rucka på under helgen! En av de etablerade inslagen är att Paul köper blommor till mig, mycket trevligt! Idag blev det mer hortensior - kanske min absoluta favoritblomma!


Sedan så har vi som regel lite mer avspänd mat på lördagar, vi åker ju oftast ut under dagen så det ska vara något snabbt men ändå gott. Dagens val föll på...

Prima! Var nog det närmsta älg jag ätit sedan jag kom till Canada. Inte några jäkla äckelbiffar med nedmalt restavfall utan bara kött. Serverades med sötpotatis (fullt med kalium & A-vitamin) samt lite röror på avocado & ugnsrostad paprika. Lätt, snabbt & himla trevligt tillsammans med ett glas pumpaöl!

Nu blir det kakbak & lite vinhäng i köket. Också finfin helgtradition!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0