Inte klok, men ren!

Så slutligen var jag ren igen! Lite kökspyssel senare & tada!


Middag på bordet! Favorit i repris - fänkålsgratäng med egenhändigt komponerad kycklingrätt, avokadofylld & ugnsbakad & riktigt god. Riktigt god var också kvällens cava & ännu roligare var Paul som lite lätt otippat fick kvällens smeknamn "Dr Mengele"...

Jaja... Sen var det dags för efterrätt - ugnsrostade päron med kanel & grekisk yogurt smaksatt med kardemumma för min del & för Paul stod det mellan...

CHOCOLATE PEANUT BUTTER eller COOKIE DOUGH DYNAMO! Paul försökte som vanligt tracka mig till att smaka på glassen - bara slick lite på plastförseglingen MEN ICKE! Sån svaghet är för tjockisar & amatörer. Herreje, jag har varit utan allt som kan ses som vanligt godis/kakor/efterrätt i tio ÅR nu. Det enda jag fortfarande känner sug efter är farmors blåbärsbulle. I vilket fall, jag stälde upp på en liten pose bild. Peanut butter, cookie dough, grekisk yogurt, Ida... & vann gjorde...

Jordnötsvarianten!

Själv var jag väldigt nöjd med 1) mitt päronalternativ 2) den efterföljande GTn.

Kommentarer
Postat av: frida

Ida! du vet att weetabix faktiskt finns i Sverige va? Var det inte du som inte trodde det? =)

kram!

2011-04-16 @ 13:52:56
URL: http://fridacaroline.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej Frida! Jo jag vet att det finns i Sverige, men inte alltid uppe på den norrländska vischan. Så jag får väl bråka med den lokala Ica-handlaren när jag är hemma i sommar. :)



Kram!

2011-04-16 @ 17:05:46
Postat av: Jo

Mums vad det där såg gott ut! Själv satt jag tillsammans med min kollega i Humlegården efter jobbet och drack årets första rosé. Det var väldigt trevligt =) Extra trevligt eftersom vår chef sade att vi var tvungna att gå från kontoret SENAST 16.00. Tack sade vi o gick 15.20 =)

2011-04-16 @ 17:09:30
Postat av: Ida

Åh, jag vill också sitta ute & dricka ett glas rosé! Den här våren har varit usel här i Toronto men jag hoppas att det snart vänder.



Låter som en ypperlig chef! Puss!

2011-04-16 @ 17:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0