Jag känner mig lite...

småtaskig varje gång Paul & jag äter något med sallad. Ta till exempel dagens lunch baserat på gårdagens kalkonlimpa... Pauls tallrik:


& min:

Enda skillnaden är en brödskiva på Pauls tallrik & fyra små cocktailtomater på min. Men de där små tomaterna gör så stor skillnad tycker jag, de piggar upp! Vilket gör att jag känner mig helt styvmoderlig gentemot Paul - lite "nej men jag tycker inte så mycket om dig så du får inga extra tomater". Att det hela beror på att han får huvudvärk av dem, ja det spelar inte så stor roll. Jag känner mig ändå helt taskig...

Men på uppåtsidan så kan vi ju konstatera att mammas små äggkoppar fungerar ypperligt även för hummus!

Kommentarer
Postat av: ma

De är verkligen uppiggande och mer användbara än jag hade tänkt mig. Jag köpte ett par till som farmor skall få till påsken, då vi far upp till henne.

PS: Du är inte stygg! Tänk om du tvingade honom att gå med huvudvärk - det är taskigt, va!

2011-04-14 @ 20:58:01
Postat av: Ida

Jag älskar dem, tilltalar mitt kitchsinne! :)



& jag vet... men det ser ju så FATTIGT ut!

2011-04-14 @ 23:28:49
Postat av: ma

Färglöst! Om jag skulle välja mellan tallrikarna skulle jag ta din utan att blinka.

2011-04-15 @ 21:24:18
Postat av: Ida

Ja färg gör så mycket! Fyra cocktailtomater är ju i sig ingenting, men när jag ser slutresultatet... ja då GÖR det skillnad!

2011-04-16 @ 06:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0