Kronärtskockor...

Jaha... Ibland känns det ju som en prima idé att prova på något nytt, vara lite våghalsig - kasta sig utför stupet. Så kändes det igår på marknaden, jag grabbade tag i ett par kronärtskockor eftersom jag aldrig lagat det förrut & kände mig väldigt innovativ. Tills nu då... för just nu känns det inte alls som något bra uppslag... Jag har helt enkelt köpt på mig två aliens. Titta bara på dem, taggiga, gröna & totalt obegripliga. De är som små grönsaksfort.


Tanken är att "Allt om mat" ska rädda kvällen - vi får se...

Kommentarer
Postat av: ma

Koka dem och ät med smör på! Det skall vara mycket gott, fast sanningen att säga, så saknar jag egen erfarenhet av det totalt! Ser inte de, om man tittar riktigt noga, illsinta ut? Kanske biter en i näsan!

2011-04-12 @ 21:16:52
Postat av: Ida

Jag gjorde en vinegrettsås som tydligen är alternativet till smördoppandet.



Håller med dig om att de är lite smått illasinnande, mycket jobb att laga & mycket jobb att äta för rätt liten behållning.

2011-04-13 @ 03:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0