Men CHECKA...

vad jag hittade på Loblaws idag!

Blev så upphetsad att jag uppenbarligen inte kunde hålla kameran stadigt... Det här kommer definitivt att stå på helgens brunchmeny! Oki, jag vet att det bara är lite musli - men varje gång jag hittar en ny Svensk pryl här i Canada så blir jag helt barnsligt uppspelt. Faktum är att det här lilla gröna paketet väckte en så stark sverigeklängtan att jag tvingades övertala Paul om att skicka ut en Valborgsinbjudan till lite roligt folk. Så nu blir det en 30e april i sann Svensk anda! Fast, med lite Finska inslag också. Paul upptäckte nämlingen i sina "Valborgsgooglingar" att finnarna tydligen firar Valborg med att dricka "kopiösa mängder mouserande vin" & vi vill ju inte vara sämre!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Valborg och 1:a maj firas nog olika runtom i världen. Min bild från Finland är att, i första hand, var denna helg ämnat åt de unga studerande som firade våren och att de hade nått ett avgörande mål i sin ungdom "den vita mössan". Närheten till f d Sovjetunionen gjorde att dagen också gav utrymme för manifestationer inom vänsterideologin. Hur gör man i Canada? M

2011-04-16 @ 08:05:13
Postat av: Ida

Ja men jag tänker fira med bubbel i alla fall!



Här i Canada så firar man varken sista april eller första maj. Deras motsvarighet till första maj, "Labour Day", firas i september istället.

2011-04-16 @ 17:10:06
Postat av: ma

Det blir säkert kul med era svenska vänner!

2011-04-16 @ 22:04:26
Postat av: Ida

Allt som man firar med bubbel blir kul!

2011-04-16 @ 23:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0