Påsk i mitt kök...

Vårstädar ju som sagt i bloggen & i & med det hittade jag en bild på min St Patrick´s Day klöver - vilket fick mig att inse att den sorgliga spillra som drält kvar i köket inte gjorde någon gladare. Jag är inte speciellt sentimental när det gäller blommor, gör de mig inte glada längre ja då åker de ut. Punkt. So, bort med klövern & så snodde jag farstutulpanen & ställde in i stället. Hundraprocentig bättring på trivselfaktorn!


Just påsken har jag aldrig varit någon ivrig pyntare av - det blir ju lätt så när man inte är någon stjärna på gardiner & man mest ser det som ett ondskans påfund. För det känns som att påsken är en textilpyntshögtid. Det ska upp vårgardiner i hela huset & kycklingvepor & handdukar ska fram... & det har jag faktiskt varken ork eller tid till. Allra helst hade jag bara velat dyka upp hemma hos någon som har det så där ljust & fint påskpyntat & firat där. Eftersom Canadensare suger på allt vad högtider heter så är det alternativet kört & därför får jag helt istället vara min egen lyckas smed! Paul & jag smider alltså planer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0