Proteiner & tröst...

Helgfrukost, speciellt efter ett träningspass, ska vara speciella! Idag körde jag på proteinboost. Keso, skivat kycklingbröst, grönsaker &...


ÄGG! Äntligen ägg i äggkopparna. Dubbelt upp dessutom, ägg med kaviar - fast riktig kaviar & inte Kalles äckelpäckel.

& så lite grekisk vaniljyoghurt på det - ihoprört med frysta blåbär & pudrat med kardemumma. Så otroligt gott. Lite svensk musli på det (pimpat med linfrön & mandlar för lite extra omega3 & antioxidanter) & frukosten kändes som en hitt för min del.

Stackars Paul däremot... ja jag väckte honom med hela frukosten framdukad som en liten överraskning, men jag tror inte att han njöt av den så där värst. Inte bara har han blivit sjuk med skrällhosta, nej stackarn lyckades dessutom trilla i trappen igår & bryta/stuka sitt andra långfinger... Så han satt mest med vid bordet & tittade helt matt på mig. Jag funderar på om vi ska åka iväg idag & köpa någon slags vaderad dräkt till honom, eller hockeyhjälm med visir & armbågs + knäskydd som minst. Tycker ju om honom & vill helst att han ska hålla ihop i en bit åtminstonde ett litet tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0