Second breakfast!

En av fördelarna med att ha en pojkvän som kliver upp cirkus 2-3 timmar efter en själv är att man kan äta en till frukost! Idag är det en sån dag när allt bara känns soligt & ljust & underbart, så då blir det smoothie på grekisk yoghurt, blåbär, hallon, jordgubbar & mango. Som MÅSTE serveras ur mina fina Mon Amie muggar - perfekt "tillräckligt tjockt för att släpa över Atlantenporslin" & en sån där liten touch av hemlandet som får det att värma i hjärtat.


& så en yttepyttekopp hasselnötskaffe - fast ur Iittalakopp. Måste ju sprida gracerna lite mellan faders & moderslandet. Canadensiskt porslin ligger däremot inte lika högt på listan, för mig krävs en känslomässig anknytning till porslinet. Ni vet, har något stått i sommarstugan eller fungerat som uppstjälpningsfat för potatis under hela ens uppväxt - ja då finns det inpräntat i nostalgicentret för tid & evighet. De där tallrikarna på väggen hos farmor, ja de blir skatter som man jagar på loppmarknader i vuxen ålder. En dag "när jag är vuxen & har ett hus" (vilket jag ju har här... men jag menar något mer permanent) då ska jag kånka ut alla mina skatter ur ma & pa´s källare & samla på mig ännu mer. Vinranka i flytande blått från Gefle, Gröna Anna & så kanske lite Wedgewood på ett hörn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0