Smiter ut...

Det är sol & blå himmel ute... jag smiter iväg en vända för att få lite D-vitamin. Rent officiellt skyller jag dock på att jag behöver mer guldpapper till Semi-Formal biljetterna. Fast hade det fortfarande regna ute måste jag ju erkänna att jag inte kunde ha brytt mig mindre. Men nu - jippi - ut i solen!

Uppdatering: & det var sweet! Fantastiskt fint väder, små krokusar över allt & så köpte jag på mig vårens första primula.

Bara titta vad vårigt! Blir så där hallelujalycklig över vårblommor - sitter i från uppväxten där allt som var grönt möttes med glädjetårar efter åtta månaders istid. Mycket lyckad liten vända med andra ord. Mindre lyckad försäljning, just nu ligger vi back med cirka $3000. Personligen ser jag det som en smärre katastrof men alla på avdelningen verkar ha någon slags märklig manana attityd till det hela. $3000... hur kan man bara rycka på axlarna över att man förlorar närmare 20000 kronor på en kväll? Anyway, inte mina pengar så jag orkar inte längre bry mig.

Kommentarer
Postat av: ma

Krokusar, de små överlevare, har även här blommat upp.

20000 kr borta = no problems = ett i-landsproblem?

2011-04-02 @ 09:39:30
Postat av: Ida

Det är härligt när man ser krokusarna här, men hemma - ja då kändes det nästan religöst när man såg de första små orange knopparna.



Vad gäller avdelningen, jag har ingen aning om hur de tänker här. Men som sagt, efter att ha skickat ut 4 påminnelser & verkligen bett folk att ställa upp känner jag att jag inte kan göra så mycket mer. Det är ju inte som om att jag kan köpa på mig biljettöverskottet själv. Så jag tänker faktiskt inte bry mig mer nu.

2011-04-02 @ 15:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0